RSS

יום שישי, 23 באפריל 2010

שלום לכולם





אז הנה יוצא לדרך הפוסט הראשון:

מזה שנים שאני אוהבת לעין בבלוגים יעודיים של קאפקייקס, הם נראים ממש ממש ממש טוב. הבעיה היא שאני מגיעה למתכון ושם יש המון קלוריות בעוגית ופי כמה וכמה קלוריות בציפוי, כך שכל פעם אני לא מתרגמת את הרצון לתוצר עצמו.
בפעם האחרונה שהכנתי ריבת חלב (אחרי פעם ראשונה מאד מוצלחת) בדיוק בשלב הקריטי של "לכבות את האש, הריבה מוכנה" התינוק המתוק היה צריך כמה חיבוקים והרבה יחס כך שהריבה איבדה קצת יותר מידי מיים והתקבלה כגרגירית. אי לכך הוסף לריבה עוד ליטר חלב + שעתיים עבודת ערבוב נוספת. בסופו של עינין כל הבית היה מחניק מהאדים המתוקים של ריבת החלב והתקבלו 5 צינצנות עם הנוזל המתוק מתוק הזה (עדין נשאר מרקם לא הכי מוצלח, אבל סביל. העיקר טעים!).

אי לכך שילבתי בין השניים ליצירת הקאפקייק הראשון-

קאפקייק עם מילוי ריבת חלב, בציפוי קרם חמאה עם ריבת חלב,



את המתכון לגוף הקאפקייק לקחתי מהבלוג הבא:

והנה תרגומו:
1.5 כוס קמח (210 גרם)
1/2 כפית אבקת סודה לשתיה
1/4 כפית מלח
3/4 כוס סוכר חום
1/2 כוס סוכר לבן (100 גרם)
113 גרם חמאה רכה(אני השתמשתי ב-100 גרם)
2 ביצים גדולות
1/2 כפית תמצית ווניל
3/4 כוס חלב

מקציפים את החמאה עם שני סוגי הסוכר (עם וו גיטרה למשך כ-5 דקות), מוסיפים ביצה, ביצה עד לקבלת מסה אחידה.
בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, המלח והסודה לשתיה.
עוצרים את ההקצפה של המסה הרטובה. מוסיפים לתוכה את החלב, מערבבים מעט מאד (סופרים עד 5) עוצרים ומוסיפים את כל המרכיבים היבשים, כעת מפעילים שוב את המיקסר ומערבבים רק עד שהמסה התאחדה (להקפיד על מינימום עירבוב לאחר הוספת הקמח- שלא תיווצר רשת הגלוטן והעוגית תתכווץ ותהיה פחות נימוחה).

אופים בתנור שחומם מראש ל-170 מעלות, למשך כ-15 דקות, עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא יבש.

הנה הבלילה:





עכשיו מאחר ולי אין תבניות נייר יעודיות לקאפקייקס, אפיתי במאנג'טים מספר 4 בתוך תבנית שקעים של מאפינס. יש למלא את הנייר עד ל-2/3 מגובהו ולא יותר:





הנה אחת מוכנה:





עכשיו בעזרת סכין חד עם שפיץ בסופו, חותכים קונוס באמצע העוגית:




את החור ממלאים בריבת חלב:




את הקונוס חותכים כך שנשארים רק עם המכסה וסוגרים את העוגית.

כעת נעבור לציפוי. כמו שכתבתי בהתחלה בציפוי יש פי 3 חמאה יענו 340 גרם. לי יש בעיה להשתמש בכמויות חמאה שכאלו ולכן שוב יצרתי היבריד שהתגלה כלא מוצלח בכלל, מה לעשות אפייה זה עסק מדויק ואי אפשר סתם להשתמש במתכון עם פחות משליש חמאה מהמצוין וכפול ריבת חלב (במיוחד ריבת חלב ביתית שהכנתי מחלב 3% ) ולצפות לטוב.
כמובן שלאחר שעצרתי את ההקצפה במיקסר כל הקרם התפרק לגושים קטנים לבנים השוחים במרק ריבת חלב חלבית משהו. מאחר וזה היה ביום העצמאות והבשר היה כבר בתנור (הפעם לא יצאנו מפאת השרב בשילוב עם תינוק מתוק ובעיקר מפני שבעלי סרב בתוקף לשבת בחיק הטבע ולהנות מיופי הבריאה הכוללים יבחושים, חרקים, קוצים ושאר ירקות) כך שלא היה מרוח לאיחור נאה, הקרם עלה על המאפין as is עם הרבה ריבת חלב מלמעלה.
למחרת לאחר אישפוז במקרר, ריבת החלב נפרדה מגושים שצפו אל על, המרק הופרד, הגושישים הורשו להגיע לטמפ' החדר והקצפו בשנית (גם פה עם וו גיטרה ולא בלון), לאחר מספר דקות מתקבל הקרם החלק (זה אומנם נראה שאין סיכוי לקרם חלק והכל בשתי פאזות אך עם מעט אמונה זה קורהI).
הקרם זולף, העוגית עוטרה בריבת חלב נוספת וכך בא לציון גואל!

והנה חתך של פאר היצירה:




ותקריב למתוק מתוק הזה:




היה טעים! - הקאפקייקס, גם אלו הלא יפות נבלעו והאצבעות לוקקו.

מתכון לקרם חמאה- ריבת חלב מוצלח:
2 חלבונים
1/2 כוס סוכר (100 גרם)
100 גרם חמאה רכה
1/2 כוס ריבת חלב

בבאן מרי (מעל סיר מים) מחממים את החלבונים עם הסוכר עד להמסה של הסוכר (לא לבשל את החלבונים - יענו שישארו שקופים ולא יתחילו להלבין).
מעבירים את הכבודה למיקסר ומקציפים (וו בלון) עד שהקערה מתקררת (כ-6 דקות).
מחליפים לוו גיטרה מוסיפים את החמאה ומערבלים כאשר הקרם אחיד, מוסיפים את ריבת החלב.
עכשיו מגיע השלב בו הקרם נשבר - יש נוזל וגושים - לא נשברים ממשיכים על המהירות הגבוהה ביותר והנה עם מעט אמונה ודקה לאחר מכן מתקבל לפתע הקרם.
מכניסים לשק זילוף עם צנטר עגול או כוכב ומתפרעים על העוגית.

מסקנה:
לא מדובר על הברורה של לא להתחיל מתכון שלא מכירים שעה לפני שצריך לזוז (שוב נזכיר את תינוקו מתוקו שלא הלך לישון קודם...) - בטוחה שזה עוד יחזור בהמשך...
* יש להחליף את מתכון העוגה, קצת כבד ולא אוהבת עוגה לבנה .

לא להאמין יש פוסט ראשון ויש בלוג,
לחיים!

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה