RSS

יום ראשון, 16 במאי 2010

בראוניז



הבראוניז האלה נאפו כי ניסיתי לקצר תהליכים בהכנת עוגיות התינוק. ניסיתי לחסוך בכלים ובזמן ולהקציף את החלמונים עם החלבונים ולא בנפרד. אז התקבלה יופי של מקצפת, אך ממש לא כזו שניתן לזלף בשקית (התקבל נוזל קיצפי וסמיך). כמובן שבסופו של עינין "ביזבזתי" פי שניים כלים והעוגיות הוכנו שוב בדיוק לפי המתכון על הגרם. מאחר והכל נעשה ברוח טובה לא קיבלתי קריזה מהבלאגן והמשכתי לחשוב בצורה הגיונית וכך ניזכרתי כי במתכוני הבראוניז מקציפים את הביצים יחדיו. אי לכך לאחר המון קערות מלוכלכות ומדיח מלא נאפו בראוניז לתפארת!
לטעמי הדבר הכי טעים בבראוניז זה שוקולד לבן, הוא מקבל גוון עמוק וטעם מעולה!! כעקרון אני ממש לא מחובבות השוקולד הלבן (מתוק מידי) אבל בבראוניז זה אליפות - נסו בכל מתכון בראוניז שחביב עליכים להוסיף קוביות שוקולד לבן ותקבלו שידרוג בטעם ובחינניות הבראוניז. בנוסף שישתי (מלשון שיש) את פני הבראוניז בקרם הנוגט (זה שיש לי קילו, עכשיו כבר 800 גרם בבית), הוכח כמיותר מאחר שגם לא יצא כזה חינני וגם לא עשה איזה הבדל מהותי בטעם.




המתכון שאני מצרפת הוא המתכון המקורי ללא האקרובטיקה שעשיתי הפעם בכדי להתאים אותו לקטסטרופת עוגיות התינוק. המתכון מתבסס על בראוניז שלושת השוקולדים של מיכל מוזס מ"על השולחן", עם מספר תיקונים, ביניהם וויתור על חתיכות שוקולד החלב לטובת השוקולד הלבן (מאחר שאף אחד לא המציא את הגלגל, גם שינוי של 5 גרם פה ושם הוא מתכון שונה). אז קבלו את בראוניז שני השוקולדים של העקרת חוקרת. זהו המתכון האהוב עלי ביותר לבראוניז!



בראוניז עם שוקולד לבן

180 גרם שוקולד מריר קצוץ
150 גרם חמאה
3 ביצים בטמפרטורת החדר
11/4 כוסות סוכר (240 גרם)
1/2 כוס אבקת קקאו כהה
2/3 כוס קמח (150 גרם)
200 גרם קוביות שוקולד פרה לבן



+ במיקרוגל או מעל באן מארי ממיסים שוקולד מריר וחמאה ומערבבים לתערובת חלקה.
מצננים לטמפרטורת החדר.
+ במיקסר מערבלים ביצים וסוכר לקבלת מרקם קרמי. מקפלים פנימה את השוקולד ומערבבים
לקבלת תערובת אחידה.
+ מנפים את הקקאו והקמח מעל התערובת ומקפלים. מוסיפים את מחצית מהשוקולד הלבן ומערבבים.
+ יוצקים לתבנית, מסדרים מעל את חתיכות השוקולד הלבן שנותרו ואופים 30 דקות, עד שמתיצב בחום של 180 מעלות. מצננים לטמפרטורת החדר וחותכים לריבועים.

בתאבון!






תוספת:
הבראוניז שבתמונות נחתכו לאחר הקפאת הבראוניז, כך שמתקבל חיתוך מדויק. לדעתי הבראוניז ועוד מיני מאפים, הכי טעימים קפואים! מאחר ואני ובעלי היקר לא תמימי דעים בנושא, כל פעם שיוצא משהו שהוא מאד לטעמי, מיד אני מקפיאה אותו :)





8 תגובות:

Unknown אמר/ה...

גם המתכון הזה היה קל להכנה והבראוניז יצאו מעולה!!!

אלה צפריר אמר/ה...

איזה כיף, ממש שימחת אותי על הבוקר!!

Unknown אמר/ה...

ממש ממש טעיםם

אלה צפריר אמר/ה...

זה אומר שניסית את המתכון?!

karinl אמר/ה...

נראה מעולה ועכשיו אני בקטע של בראוניז, מתכוונת לנסות בקרוב!

אלה צפריר אמר/ה...

נסי וחיזרי לספר לי איך יצא, שיהיה בהצלחה :)

karinl אמר/ה...

יצא מצויין!

אלה צפריר אמר/ה...

איזה יופי!!! :)

הוסף רשומת תגובה