RSS

יום רביעי, 21 ביולי 2010

שמרים וקינמון


לפני כמה שנים (לפני התינוק המתוק) ערכתי ניסוי ובו הכנתי כל שבוע בצק שמרים ממתכון שונה כזה עם יותר וכזה עם פחות חמאה. כל שבוע הבאתי לעבודה - לאוניברסיטה את העוגה, זכיתי לפופולאריות רבה ונהניתי ממגוון רב של טועמים ודעות. המסקנה היחידה שהפקתי מהניסוי היא, זו שידעתי עוד לפניו, מימי הגן "על טעם וריח אין להתווכח!" וגם ש"בעבודה הכל יותר טעים". מאז סימתי את לימודי/עבודתי באוניברסיטה (9 שנים!) וגם התקבעתי על מתכון השמרים האהוב, זה מהרשומה הקודמת וגם על בצק שמרים עלים - בצק שמרים דפוף (בתקווה ברשימה קרובה) שזו אהבה חדשה ומאד משמינה.
השורה התחתונה החשובה ביותר במפגש בין השמרים לקינמון (לדעתי, אפילו חשובה יותר מהבצק עצמו) הוא המילוי שעליו מונח הקינמון. נורא מבאס לאכול עוגת שמרים עם נקודות קינמון פה ושם ללא מילוי עבה, חום ומפנק של קינמון. אז הסוד במילוי הוא בשני מרכיבים: האחד הוא שנותן את הלחות כמו חמאה, גבינת שמנת/גבינה לבנה/גבינת טוב טעם או קרם פטיסייר שבעיני הוא הבסיס הטוב ביותר למילוי עוגות שמרים למיניהן. והשני הוא זה שיספוג את הלחות כמו ביסקוויטים או עוגיות. ככה מתקבל מילוי שלא נספג לתוך בצק השמרים כמו שימוש בקינמון וסוכר בלבד, אלא נשאר עומד בפני עצמו - חום, מתוק ומפנק.
עוגיות השמרים מסוג "סינבון", דייניש קינמון יוצאות הכי טעים עם בצק השמרים הדפוף - זה עם ה-500 גרם חמאה ל-750 גרם קמח (ככה זה אצלי במתכון, על פי ה"ספר" זה 750 גרם חמאה). אך אם אתם לא רוצים את כל החמאה הזו, או שבא לכם על קראנץ קינמון, המתכון של הבצק מהרשומה הקודמת הוא מעולה!!!


אז הנה המתכון למילוי קינמון לבצק שמרים:
גבינת טוב טעם עם גבינה לבנה לקבלת מרקם מריח (כי הטוב טעם קשה מידי)
ביסקוויטים מפוררים - הכי טעים זה עוגיות לוטוס (אלה של הקפה) 
תערובת של סוכר וקינמון - כף גדושה קינמון על חצי כוס סוכר 




קודם אני מורחת את הגבינה, אחר כך מפזרת את הביקוויטים ומעל לכל מפזרת את תערובת הסוכר והקינמון. לקבלת מראה השכבות הבא:


עכשיו גולגל הבצק לרולדה. את הרולדה חתכתי לגלגלים בעובי של כסנטימיטר וחצי. מאחר ובאפייה הזו השתמשתי בבצק מהרשומה הקודמת, על מנת שהקינמונים לא יתפחו לצדדים בלבד ועקב כף יתנמכו מאד אפיתי בתוך תבנית מאפינס במנג'טים (אם משהו יודע שם יפה יותר...). אחר כך גיליתי שגם ללא הנירות הקינמונים לא נדבקים לתבנית הטפלון שלי. 




בסיום האפיה הוברשו הקינמונים בסירופ סוכר (גם כן מהרשומה הקודמת).


הפסים הלבנים מלמעלה זה פונדנט שניתן לקנות בכל החנויות המתמחות (עשוי מסוכר בטכניקה קצת מסובכת למטבח הפרטי), או להכין משהו דומה מאבקת סוכר וחלבון ביצה (רויאל איסינג שמתקשה בייבוש) או סתם עם מעט מים (עדיף עם ליקר תפוזים - מאד משדרג!).


בתאבון.



4 תגובות:

CooknBake אמר/ה...

אלצי
איזה יופי של בלוג יש לך!!
הצצתי בפורום אוכל ונתקלתי בקישור שלך. כל הכבוד.
שיהיה לך המון הצלחה בבלוג החדש (חדש נכון?)

והעוגות, חלומיות!!!

בהצלחה

מירב CooknBake :)

אלה צפריר אמר/ה...

תודה רבה רבה, אני כל כך מתרגשת!
את התגובה הראשונה פה בבלוג שלא שיחדתי אותה אישית להשאיר לי את התגובה בבלוג (כל התגובות עד כה הם מחברים קרובים).

שוב תודה רבה על הפירגון!

מיכל אמר/ה...

ואיך עושים מילוי קינמון פרוה שהוא גם משובח?

אלה צפריר אמר/ה...

שאלה טובה, את האמת אני לא טובה בתחליפים. אם בכל מקרה חיבים, הייתי מנסה למרוח מחמאה (שהתרככה היטב) במקום הגבינה, אני לא יודעת כמה משובח זה יצא, אבל בטוח יצא טעים.

הוסף רשומת תגובה