RSS

יום שישי, 24 בדצמבר 2010

עוגיות שוקולד מתפוצצות



נפתח בזה שאני לא מבינה איך לא פרסמתי רשומה עם העוגיות האלו עד כה. העוגיות הללו שמתכונם נלקח מ"האוסף המתוק" של "על השולחן" הן גם מארסנל עוגיות הבית. העוגיות הללו הן בדרגת פינוק מאחר ויש לעצב אותן אחת אחת ובנוסף על מנת שיצאו "פיצוצים" מדוגמים אני מקפיאה את תערובת העוגיות לפחות לילה אחד במקפיא, מה שמסווג את העוגיות בסוג המושקע. הן עוגיות נורא טעימות, עוגיות פאדג שוקולד מפנקות, עם קליפה דקה מתפצפצת ופנים נימוח בניחוח אלכוהולי.
עכשיו נעבור לעדכון מהבית :) חג המולד נחוג מחר. לאחר התייעצות בדבר דברי מאפה למתנה למטפלות המשפחתון של בת של חברה, הבנתי שאין איך להתחמק. אפיתי את עוגיות הרושם הללו וארזתי אותם בקופסאות קטנות עם סרט למטפלות של הגוזל. יצאה מתנה פוריטנית משהו - בקופסא מאפנה מאיזה מבצע באיקאה, אבל זה מה שהיה באותו רגע בבית והעיקר הכוונה (בטח.....). הדפים המעוצבים הגיעו בדואר (אין על אמאזון - שוס עולם, הכל - מכבל עד לשולחן וכסאות - מגיע עד הדלת תוך יומיים!) וכך בפעם הראשונה אני כותבת רשומה עם תצלומים מעוצבים מהניכר. אני חייבת לציין שממש מקסים פה בתקופה זו, אומנם שלג אין ומזל שכך, הטמפרטורה ביום מגיעה רק ל-15 מעלות, ממש כמו בארץ (אין, אין, אין על הארץ!) אבל הכל כל כך יפה ומקושט עם עצים, אילים ואורות בלבן, ירוק ואדום, הכל חגיגי שמח ומשמח :).  היום סוף סוף עברתי טסט, שני אומנם אבל עברתי ואין מאושרת ממני. מעיב על כל השמחה העובדה שהגוזל שוב חולה, החום השבועי הגיע ואליו מתלווה הדאגה שלנו והנדנדת שלו. מחר היה אמור להיות יום החופש הראשון שלי ושל האחד היחיד ככה שנינו לבד כשהגוזל עושה חיים במשפחתון. חיכינו, קיווינו, ציפינו אך לגוזל (כיאה לגוזלים) תוכניות משלו ונראה שהתוכנית תיגנז עד לפעם הבאה...
לעינין הבלוג, מעל חצי שנה קיים הבלוג ואין מבסוטה ממני על קיומו. אני משתמשת בו כל הזמן, כל מתכון שאני חוזרת עליו כמו למשל חלה או פנקייק נלקח מהבלוג (אני במטבח והאחד מקריא את המצרכים), כל הרוצה מתכון ישר מופנה לבלוג, גם אם אין לו שום רקע בעברית - בשביל זה יש תמונות וגוגל תרגום! בכל מקרה רציתי לפנות לכל הקוראים אי שם בחלל האינטרנטי - אני נורא שמחה כשכותבים לי הארה או הערה בבלוג, זה ממש עושה לי את היום! למי שרוצה יש אופציה בראש העמוד מימין (מתחת ל-welcome) להרשם לבלוג באמצעות הכנסת כתובת הדואר האלקטרוני שלכם ולקבל הודעה כאשר מתפרסמת רשומה חדשה.
ובחזרה לאוכל, העוגיות הללו הן מהסוג המושקע אבל הן גם מהסוג שניתן להכין בצ'יק צאק אם יש מלאי במקפיא. בבית הקודם במקרר ההפוך שלי המקפיא הכיל אוצרות למכביר (כן אוצרות - גם כאלה שכבר מזמן שכחתי שהם שם...) ביניהם לעיתים היה את תערובת העוגיות הללו שתוך עשרים דקות (כולל כלים) היה מגש מוכן לתנור לכל מטרה נעלה, יום הולדת של חברה טובה, פינוק ליולדת וגם פינוק עצמי כשצריך.


עוגיות שוקולד מושלגות

חומרים:
3/4 כוס (100 גרם) קמח
350 גרם שוקולד מריר ,קצוץ
50 גרם חמאה
3 ביצים
1/2 כוס (100 גרם) סוכר 
3 כפות ליקר משובח (שוקולד/אגוזים/תפוזים/דובדבנים...)
1 כפית מחוקה אבקת אפיה
11/4 כוסות (120 גרם) שקדים טחונים (יותר טעים טחונים ללא קליפה אבל זה מה שמצאתי פה)

לציפוי:
סוכר לפי הצורך
אבקת סוכר לפי הצורך 




תהליך:
1. ממיסים במיקרוגל (או בקערה על סיר מים) שוקולד וחמאה (תמונות 1-3 מימין)
2. מקציפים במיקסר ביצים וסוכר לתערובת תפוחה ובהירה (תמונות 1-3 משמאל)


3. מוסיפים את הליקר לתערובת הביצים
4. מנפים יחד קמח ואבקת אפיה
5. מקפלים לתוך תערובת הביצים את השוקולד המומס (4 תמונות עליונות).

6. מוסיפים בקיפול את תערובת הקמח והשקדים טחונים (4 תמונות תחתונות).

7. מעבירים את התערובת לכלי אטום לפחות ללילה במקפיא (או עד שמתמצק).
8. מחממים את התנור ל 180 מעלות.
9. בעזרת כפית לוקחים גושים מהתערבת ומעבירים לסוכר.

10. מגלגלים את גוש השוקולד הטבול בסוכר בין כפות הידיים לקבלת כדור.
11. מעבירים את הכדור לאבקת הסוכר ומצפים אותו היטב באבקה. 

12. מניחים את הכדורים בתבנית. כשמכניסים את התבנית לתנור נזהרים מתימרונים מיותרים על מנת שהעוגיות ישארו במקומן (או לוחצים על העוגיות קלות כשמניחים בתבנית).



13. אופים 10-15 דקות (היזהרו מאפיית יתר - העוגיות עדיין רכות מאוד בתום האפייה, אך הן יתקשו מחוץ לתנור). במהלך האפייה העוגיות יתנפחו ויווצרו בהן שבילים של שוקולד תחת מעטה השלג של אבקת הסוכר. 


ועכשיו אפשר להנות מקפה ועוגיה מתוקה וטעימה.







6 תגובות:

veredgy אמר/ה...

עקרת יקרה.

העוגיות האלה הן ממש, איך לומר? .......פיצוץ.:-)
אני רואה אותך בדמיוני יושבת שם בקיבוץ בלב לה הויה, עם האקליפטוסים (אני טועה?) על כוס קפה (נס קפה טעים אני מקווה, או מקינטה, או אספרסו אמיתי, אבל לא המגעיל הזה של האמריקנים מהפרקולטור) והעוגיות הטעימות הללו, ושלווה אולימפית.
מזג האוויר ישראלי, המחירים אמריקניים לגמרי והנוף והים, ואווירת החופש והחופשה.
כיף לך. מאחלת לך וליקר מכל ולגוזל שנה אזרחית חדשה נעימה ומרתקת.

יעל אמר/ה...

העוגיות נראות מצויין, ואני רק ארבע דקות מהן (רמז, רמז). ברכות על הגעת הדפים המעוצבים. אני עדיין בשוק שהמצלמה הקטנה והפשוטה שלך מניבה תוצאות כאלו טובות.

אלה צפריר אמר/ה...

שלום לך ורד. קודם כל תודה על האיחולים ושתהיה לך ולמשפחתך גם כן שנה אזרחית חדשה, מענינת ונעימה. אני מבינה מתשובתך כי את בקיאה במיוחד באזור. אנחנו לא גרים ב"קיבוץ" אלא ליד, יש קפה עלית מהביקור של החמים והעוגיות משלימות אותו נהדר. בקשר לשלווה, מקווה שגם אליה נגיע בקרוב...

יעל היקרה. אין מאימים על יונה ביין ולכן אתם תמיד מוזמנים לקפה ועוגיות במיוחד שיש כאלה בנמצא. וכן המצלמה באמת מפתיע לטובה :) תרגישי טוב!

יעל אמר/ה...

נשמור את זה להזדמנות שבה כולם יהיו בריאים?

אילת אמר/ה...

טוב, סופסוף חיפשתי את התגובה שלך אצלי בבלוג - ומצאתי את הבלוג המקסים שלך - שהצלחת להחריש מפניי...
יופי של בלוג, אני מוסיפה אותו לרפרטואר מיידית !
וגם שולחת לך מסר בתפוז
:-)
אילת

אלה צפריר אמר/ה...

אני לא יודעת לגבי המסר בתפוז כי אני לא כזו פעילה שם. אשמח לקבל ממך מסר למייל haakeret.hokeret@gmail.com או לחלופין לפייסבוק "העקרת חוקרת".
כיף שקפצת לבקר :)

הוסף רשומת תגובה