RSS

יום חמישי, 17 במרץ 2011

אוזני המן לפורים


חג פורים שמח לכולם! הרשומה הזו הינה רשומה חגיגית והיא נעשית בשיתוף עם אילת הלא היא איולה מהבלוג המעוצב והמקסים make my day שלשמחתי הרבה עברה לסן דייגו חודש אחרינו וכך הצטלבו דרכינו ואולי כך אני עוד אחזור למלאכת היד האהובה שנזנחה בצד לפני שנים די רבות. אז הפעם העיצוב והתמונות היו מנת חלקה של אילת והקולינריה היתה באחריותי. הנה קישור לרשומת אוזני ההמן בבלוג של איולה המן טאשן פאקטורי.
השנה כמו כל שנה אני מחכה להכין את משלוח המנות עם מאפי הבית ולהביא למטפלות של הגוזל ולעבודה שלי ושל הבעל, הפעם החלטתי שיהיה קל ונחמד יותר לעשות זאת בחברותה. אז הוכן בצק מקילו חמאה, חציו לבן וחציו חום ואופסן במקרר יום מראש. למחרת (אתמול) התאספנו 7 תרנגולות והתחלנו במלאכת הריפוי בעיסוק של קיפול ואפיה של אוזני המן. הוכנו ארבע מליות - פרג שהיחיד שנמצא טחון היה ממרח בקופסאת שימורים אליו התווסף תפוח גראנד סמיט מגורר, שקדים טחונים וקרמל. מלית תמרים ואגוזים שנעשתה מתמרים יבשים (לא מצאנו תמרים לאפיה כמו בארץ) שנטחנו עם תוספת קרמל ומים ואז הוספו אגוזי המלך. מלית שקדים, שאם היה מרציפן היה מעולה, אבל לא התארגנתי מראש אז הכנתי מלית שקדים טחונים מחמאה ושקדים. וחמאת בוטנים ושוקולד שיצדיק את היותנו בארה"ב.
לסיכומו של עניין היה נחמד מאד אבל קשה לא פחות מלהכין הכל לבד, גם זה שהייתי אחראית על הרידוד והתנור גרמה לי להיות במרחק מזירת הקיפולים ובעזרתו האדיבה של קולט האדים הפסדתי את רוב האינפורמציה המרתקת שעברה בין כל הנשים המקסימות שישבו פה בפינת האוכל. כפי שניתן להתרשם מהתוצרת יצא המון!! 
אז לפני המתכונים, תודה לקורצות, לממלאות, למקפלות, לעוזרת הלוגיסטיקה ולצלמות. התמונות הפעם ברובן אינן שלי אלא של אילת (איולה).
קשה לראות בתמונות אך כל אוזן המן היא בגודל של ביס וחצי והבצק מאד דק ופריך שזה לדעתי סוד הטעם באוזניים מעולות. ככל שלשים יותר את הבצק האוזניים מתחילות להפתח, להיות פחות סימטריות וכמובן טעימות פחות בגלל תוספת הקמח והתפתחות רשת הגלוטן בבצק. הטיפ שיש לי הוא לעבוד עם בצק, לשים קמח שימנע הדבקות (לא להתקמצן - הכי חשוב שלא ידבק כי אז גם הראשונים יצאו עקומים), לרדד ממש דק - 2 מ"מ לאוזני המן קטנים כמו פה או 3 מ"מ לאלה כמו בסופר ולמלא בנדיבות במרכז - זה מתפשט באפייה.
והכי חשוב, לא להתעצל זה ממש טעים, בעיני אלה העוגיות מהטעימות ביותר שיש :)


המתכון לבצק הפריך


200 גרם חמאה רכה
200 גרם אבקת סוכר
4 חלמונים
500 גרם קמח (לבצק החום יש להחליף 50 גרם קמח ב-50 גרם אבקת קקאו)
6 כפות חלב

הכנה
1. מקציפים את החמאה עם אבקת הסוכר בעזרת וו גיטרה ומהירות מקסימאלית. לאחר 5-7 דקות (נהיה ממש כמו קצפת - לבן, קרמי ומכפיל את הנפח ההתחלתי) מוסיפים את החלמונים בזה אחר זה.
2. עוצרים את המיקסר ומוסיפים את כל קמח.

3. בערבוב איטי מערבבים רק עד לקבלת פרורים גסים.
3. מוסיפים את החלב וממשיכים לערבל עד לקבלת בצק אחיד - להקפיד על מינימום ערבוב.
4. עוטפים את הבצק ומניחים במקרר לשעה - לילה מראש זה נפלא.

מלית פרג אמיתית ושחורה
300 גרם פרג טחון

1 כוס חלב
1 כוס סוכר
1 כף תמצית ווניל
20 גרם חמאה

מרתיחים את החלב עם הסוכר והחמאה, מוסיפים את הווניל והפרג, מערבבים מספר דקות לקבלת עיסה סמיכה וטעימה. 



מלית של חמאת בוטנים היתה חמאת בוטנים ומטבעון שוקולד מריר.
היתה גם מלית שוקולד שמשום מה נשברה בערבוב שלה וכל אוזני ההמן עם השוקולד נהפכו לפיתות משולשות עם שוקולד מבעבע - גם לי לא הכל מצליח :) אז אכלנו אותם בכיף ככה רק במשפחות כי גם הלא יצוגי טעים.

אופים ב-180 מעלות צלזיוס או 380 פרנהייט (מלבד המעלות גם האפייה בתנורים שונה - גופי החימום פה חשופים ואין טורבו)

עם כיבודים:


8 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אין כמו פקק של מאם לחיתוך עיגולים....חחחח. נראה מעולההההההההה חבל שאני לא שם לטעום. חג פורים שמייח :-)

הניק זיקוקית תפוס אמר/ה...

שלום! הגעתי אליך דרך הבלוג של איולה 10 ועושה רושם שטעים פה אז וודאי אחזור לבקר שוב :-) תודה על המתכון, הם נראים מעולים!

יפעת אמר/ה...

גם אני פה בזכות הבלוג של איולה. לא יכולתי להתאפק וכבר אתמול בלילה הכנתי את הבצק והיום בנותיי ואני הכנו ממנו אוזני המן וקצת עוגיות.
יצא מעולה.
נשמר בשימחה!!
ללא ספק אחזור לבקר.
פורים שמח יפעת

Noga Malachi אמר/ה...

גם אני מייד יישמתי, טעמתי, צילמתי, והוספתי קישור בבלוג שלי אלייך.... בהצלחה חוקרת!

אלה צפריר אמר/ה...

כן עדי, דוקא עבד מעולה הפקק גם בגודלו וגם בחיתוך - ככה זה כשמשאירים חצי חיים סגורים בארגזים מאחור - אם יש מישהו שמתכנן מעבר כזה אז הטיפ שלי הוא לארוז הכל! בטח את כל הפצ'יפקס למטבח.
זיקוקית, יפעת ונוגה איזה כיף שקפצתן לבקר פה וטרחתן להשאיר הודעה. יפעת ונוגה כל הכבוד על היישום המהיר ואיזה כיף לשמוע שיצא טוב :)
ונגה תודה רבה על הקישור בבלוג המקסים שלך.
חג שמח לכולן.

אנונימי אמר/ה...

גדול!!! תודה חג שמח

אלה צפריר אמר/ה...

בבקשה וחג שמח!

Big Mook Craft אמר/ה...

טוב אז גם אני פה בגלל איולה, מתכוונת להשאר, את מוזמנת לבקר אצלי.....זהר

הוסף רשומת תגובה