RSS

יום שני, 5 בינואר 2015

עוגת יום הולדת לבנה, יום הולדת שנה


הגוזל כבר בן שנה וכמעט חמישה חודשים, לאחרונה התחיל בשעה טובה ללכת. לא משנה כמה שאמא שלו קיטרה, הוא לקח את הזמן ושחרר את האצבע רק כשהתאים לו ולא שניה לפני. השבוע קנינו לו את הנעליים הראשונות. הוא כבר סופר עד ארבע (אחד, "ניים!", שלוש, "אבא!") ונורא נהנה לעשות נחת ולהציג את ארסנל המילים והמחוות שלו לכל מי ששואל וגם למי שלא. הוא עצמאי בצורה יוצאת דופן, הולך לאן שמתחשק מבלי צורך בשום ליווי, עולה ויורד במדרגות במהירויות מופרזות, אוכל המון אבל רק דברים שבושלו, אודו או רוסקו. עקשן מאד וכובש את ליבנו דקה אחר דקה.

שינויים רציניים עומדים באוויר, שוב עוברים דירה, עבודה חדשה בפתח, גנים חדשים, התחלות וסופים. רוב החברים שהגיעו עמנו חוזרים לישראל, יש מן גל כזה עכשיו כך שאני בורחת לפניהם לפני שאני אשאר כאן לבד. התחלות חדשות, התרגשויות ופחדים, עצב ושמחה ובעיקר תקווה. גם אכזבות הן מנת חלקנו, אכזבה על מה שהיה ואכזבת הקרובים על מה שיהיה, הבחירה להנות עוד קצת מהחוויה של לגור בחו"ל. המרחק מאלה שאוהבים אותנו המון ורק רוצים לחבק ולנשק את הילדים שגדלים בקצה מסחרר ושוב אנחנו לא לידם. הבחירות שאנחנו עושים, משבר גיל הארבעים הגיע אלי בגיל שלושים וחמש. הבחירות, שכבר כל כך מסובכות ולא ברורות, השחור ולבן שהתערבבו כל כך טוב ביחד ללא אבחנה, יש טוב וטוב יותר אבל אין רק טוב. כל כך הרבה בחירות גדולות ומשפיעות. העובדה שהילדות נגמרה, התמימות חלפה ונגוזה וכך החלומות התנפצו אל מול מציאות מאתגרת וחסרת פשרות. זהו יוצאים לדרך חדשה ואני אגיע לאן שהרוח תנשב. מפוקחת יותר, מחוספסת יותר ועדיין אופטימית.

עוגת יום הולדת לבנה, לאלה שלא רוצים או לא יכולים לחגוג עם עוגה כושית. עוגת ספוג לבנה ועשירה שמלאה בקרם חמאה מפנק ופרי חמצמץ להדגשת הטעם ולרעננות העוגה. פעמיים הכנתי את העוגה, ליום ההולדת הרביעי של האפרוח וליום הולדת שנה של הגוזל. פעם עם תותים ופעם עם מנגו. שתי הפעמים היו מוצלחות עד חיסול כליל של העוגה. המתכון מבוסס על האתר של מרתה סטיוארט.

 לעוגה הלבנה:
150 גרם חמאה רכה
1/4 2 כוסות קמח (315 גרם)
1/4 2 כפיות אבקת אפייה
1/4 כפית מלח
1/2 1 כוסות סוכר (300 גרם)
3 ביצים גדולות
3/4 כוס ריוויון (buttermilk)
זסט מלימון אחד

הכנה:
1. בקערה נפרדת מערבבים את הקמח, המלח ואבקת אפייה.
2. לקערת המיקסר מוסיפים את החמאה עם הסוכר ומקציפים עם וו גיטרה במשך 3 דקות לערך עד שהחמאה מתאחדת עם הסוכר למין קצפת מאד מאד סמיכה.
3. מוסיפים ביצה, מחכים להטמעתה ורק אז מוסיפים את הביצה הבאה והבאה אחריה. מוסיפים את זסט הלימון וממשיכים לערבב במהירות עוד 3 דקות לערך.
4. מוסיפים לסרוגין את תערובת הקמח והריויון - בערך 3 פעמים מכל אחד.
5. מערבבים ממש טיפה עד שהכל מתאחד וזהו.


6. יוצקים חצי מהעיסה לתבנית אחת וחצי מהעיסה לתבנית שנייה (רצוי לשם חילוץ קל להשתמש בתבנית שני חלקים כשהבסיס שלה מכוסה בנייר אפייה). התבניות צריכות להיות שוות בגודלן. פה השתמשתי ב-24 אינצ', אפשר להשתמש גם ב-26' לקבלת עוגה מעט יותר נמוכה אך רחבה יותר.
7. משטחים את העיסה עם כף - לא צריך להיות מדויק, זה משתטח באפייה.


8. אופים כ-30 דקות בחום בינוני של 350F או 160C-טורבו. או עד שקיסם שננעץ במרכז העוגה יוצא נקי.
9. מוציאים מהתנור ומעבירים סכין חדה מסביב לתבנית לקרור אחיד של העוגה.
10. לאחר הקרור מחלצים את העוגה מהתבנית.

מכינים את קרם המרנג-חמאה

מצרכים:
450 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1/2 1 כוסות סוכר
6 חלבונים
1 כפית תמצית ווניל

1. בקערת מיקסר עם וו גיטרה מערבלים את החמאה עד שהיא מכפילה כמעט את נפחה, נעשית בהירה יותר וקרמית כמו קצפת מאד יציבה (כשלוש דקות במהירות בינונית גבוהה).
2. מעבירים את החמאה לקערה נפרדת ומנקים את קערת המיקסר היטב (שלב הבא יהיה הקצפת חלבון שדורש קערה נקייה משומנים).
2. בסיר כפול (בן מרי) מערבבים את החלבונים והסוכר עד שהסוכר נמס לחלבונים - מתקבלת נזלת.
3. מעבירים את החלבונים לקערת המיקסר עם וו הקצפה ומקציפים לקצף יציב, קשה ופושר (אין סכנה פה בהקצפת יתר), לוקח כ-10 דקות במהירות הגבוהה ביותר.
4. מנמיכים את מהירות המיקסר לבינונית נמוכה ומוסיפים כף גדושה אחר כף גדושה למרנג. כל פעם מחכים להטמעה מלאה לפני הכף הנוספת.
5. כשכל החמאה נוספה למרנג, מוסיפים את תמצית הווניל ומקציפים במהירות נמוכה בינונית עוד כשלוש דקות עד שהכל הומגני. שומרים בטמפרטורת החדר עד לשימוש.

הרכבת העוגה:
אני תמיד מוסיפה שכבת פרי לעוגה, בתמונות פה יש מנגו אבל הכנתי גם עם תותים ויצא מאד מוצלח בשתי הפעמים.

1. מניחים מעל פיסת העוגה הראשונה פרי עסיסי כלשהו בשכבה אחידה (פרות יער, תותים, מנגו, נקטרינה, אגס ביין).
2. מעל שכבת הפרי שמים כמות נדיבה של הקרם.
3. מניחים את פיסת העוגה השנייה, יוצקים מעל לפחות מחצית מהקרם הנותר ומשטחים.


4. בעזרת סכין מורחים את הקרם הנותר על דפנות העוגה למראה אחיד.
5. מקשטים :)

פה הקישוט נעשה עם מרשמלו מיני שהוברש במעט מים וטבל בסוכריות צבעוניות. הכיתוב נעשה בעזרת שאריות הקרם שנצבע בצהוב.

כמובן מאז שכתבתי עברו עוד כמה חודשים אז אני אוסיף עוד כמה פסקאות.

לרומי בדיוק חגגנו יום הולדת שנתיים... עברנו דירה לצפון קליפורניה ועכשיו אנחנו מתגוררים בברקלי. כבר חצי שנה אנחנו עסוקים בגעגועים לסן דייגו והשוואות מטופשות.

מעברים זה מאתגר לכולם, למצוא את הפינה, את המקום, את התמיכה הרלוונטית, ליצור רשת חברתית וקשרים תעסוקתיים. הכל לוקח זמן ומצריך המון סבלנות שלאו דוקא יש.

 היום נגמרו פה רישמית החגים ושני הילדים הופקדו במסגרות שלהם, אני נשמתי לרווחה, נעלתי סוף סוף את נעליי הספורט ויצאתי לריצה קלה על גדות הנחל ליד ביתי.

 מאחלת לכולנו שתהיה שנה נהדרת, חיובית, פורה ובעיקר טובה.

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה