RSS

יום שני, 25 במאי 2015

הלחם של ברקלי


היום אנחנו חוגגים שנה בצפון קליפורניה, ברקלי. המעבר לפה היה פשוט בעשרות מונים מאשר המעבר לסן דייגו מהארץ. הלם תרבות בקטנה אבל עדיין, עברנו משכונת לה-הויה בסן דייגו למערב ברקלי באזור החם של ההומלסים. בשבוע הראשון למעבר חסר בית צעק אליי ואחר דפק בחלון ובדלת ב-5 בבוקר עם אלה ביד. חיפוש הדירה היה טראומתי והדירה שגרנו בה היא הדירה היחידה שהשגנו חוזה לחתימה. כל דירה שהגענו היו עשרות (בלי הגזמה) של משפחות עם צ'קים שלופים. ארבעה חודשים לקח לי לאקלם את הילדים ולמצוא גן מתאים למספר שתיים, ראיתי כ-12 משפחתונים וגנים והמרחק בין מה שהורגלתי בסן דייגו למה שמקובל בברקלי הוא רחוק בכמה מאות דולרים בחודש פלוס 3 שבועות חופש על חשבוני והדובדבן שעל הקצפת - שעות ההתנדבות השנתיות. כן משפחתון בבית של מישהי, אני צריכה גם לשלם על חופשה וגם לבוא לנקות את הגינה או את הבית שלה שככה יהיה לי בכיף לראות איך הכסף שלי עובד עבורי. זה מה שנקרא פה community - קהילה (ועל זה אמרתי עאלק!, איזה ערסית). כל החוויה הזו לוותה תמיד בחיוך ענקי והמשפט שהפך מתועב מרגע לרגע "וולקאם טו ברקלי!".

שנה מאז וכמובן כל הלבטים אם חוזרים או נשארים ומה לעזאזל יהיה בעתיד ואיפה אני אעבוד, עדיין עימנו. מפה לשם החלטנו על שנה נוספת בניכר ועברנו משכונת המצוקה המתחדשת (אתר בנייה על הבית) לגבעות של ברקלי, כמו שאמרה חברתי עם נוף בדיוק כמו בנהריה! אבל בנוף יש גם את הגולדן גייט והביי-ברידג', מן תמונה ענקית שתלויה לה בסלון, תמונה מהפנטת שמשתנה ללא הרף עם מכוניות צעצוע ורכבות קטנות שנוסעות למולנו וסן פרנסיסקו על המים.



יש הרבה דברים שהם בסדר אבל יש גם דברים נהדרים שהדובדבן בקצפת עבורי הוא המונטריי מרקט - סופר צפוף שבו יש סחורה טרייה ומטורפת של פרות וירקות בעיקר מתוצרת מקומית אך גם יבוא של דברים אקזוטיים. מעבר שלם של פטריות, 10 סוגי עגבניות לפחות, 3 סוגי קייל, גזרים טריים מלאים טעם עם גבעולים ירוקים והכל עונתי ומרגש ביותר. המון אורגני אך אפשרי בזהירות לקנות רוב שאינו אורגני לצרכנים כמוני. עוד דבר אהוב פה זה הלחם. בעוד שסן דייגו התברכה בלחם רך בשקית פה יש כמה מאפיות נהדרות עם לחמים ארופאים עם קרום מתפצח. הלחם האהוב עלי הוא חמוציות ואגוזי מלך של ACME והוא לעולם יהיה עבורי הלחם של ברקלי.





לחם שאור מלא, עשיר בחמוציות ואגוזי מלך

מתכון בסיסי של לחם על בסיס מחמצת

בלחמים בברקלי השתמשתי ב100% קמח מלא גם לסטרטר וגם לבצק.

חמוציות ואגוזי מלך לרוב







7 תגובות:

Unknown אמר/ה...

הי אלה,
התמונות מדהימות ומפתות, במיוחד הלחם הביתי.
יש לי אבל שאלה אחרת!!! מה או איך את מכינה קייל???

אילת אמר/ה...

וואאאאאו !!! איך אני מתגעגעת ללחם שלך - ועוד יותר לזו שמכינה אותו....

אנונימי אמר/ה...

הלחם נראה מעולה.ממש תאווה לעיניים.ובאותה נימה מסתבר שאין כמו בבית בישראל.לטוב ולרע.

אנונימי אמר/ה...

האם תפרסמי מתכון?
מירי

אלה - העקרת חוקרת אמר/ה...

אז ככה, בקשר לקייל, כל יום בבוקר בעלי מכין שייק ירוק שמתבסס על קייל עם גזר, תפוח, בננה ואוכמניות. הוא לוקח מיכל גדול לעבודה, הילדים לא נוגעים בזה ואני שותפה לכוס בלבד רק בתקופה האחרונה. פרט לזה אני מאד אוהבת קייל בסלט. את הקייל אני חותכת דק דק (באמת דק, בערך למילימטר שניים) ומוסיפה עוד ירקות, אגוזים, חמוציות ורוטב טעים.
בקשר להסקת מסקנות שאין כמו בישראל לטוב ולרע, זו סוגיה כל כך סבוכה וסוביקטיבית.
מירי, צרפתי את המתכון שלי ללחם שאור, אני פשוט מוסיפה את האגוזים והחמוציות בזמן שאני מכינה את הכיכרות להתפחה אחרונה.
ואילת יקירתי, את יודעת שזה הדדי.

אנונימי אמר/ה...

"נוף בדיוק כמו בנהריה!" רואים שהרבה זמן לא ביקרתם בנהריה..
אולי התמונה הראשונה מזכירה את הנוף ממגדל המים של קיבוץ סער...

כרגיל, אחלה פוסט.. כן ירבו.

צילום ילדים אמר/ה...

זה תמונות מדהימות וצילום טוב

הוסף רשומת תגובה