RSS

יום חמישי, 13 בדצמבר 2018

בצק סוכר ממרשמלו ועוגת פאן-פטי עם נחש קינג קוברה


זה מדהים כמה פשוט זה להכין בצק סוכר שיהיה גם טעים וגם סופר נוח לעבודה. כל מה שצריך זה מרשמלו, תמצית ווניל (או כל תמצית טעם אחרת), אבקת סוכר וקצת התמדה בלישה.


הקטן ביקש עוגת נחש קוברה כזו עם דשא ומעל עומד גבוהה נחש קינג קוברה. עוד הוא ביקש בורקסים וג׳חנון. לא ברור מאיפה ההתעקשות על הבורקס/ג׳חנון כי הוא אפילו לא טעם כזה בשנתיים האחרונות, אבל שיהיה, תירוץ בשבילי לבזבז עוד זמן במטבח.
בחמישי החלה הכנת בצק העלים (מתכון מלא כאן), בשישי קיפלתי ובשבת הכנתי והקפאתי את הבורקסים, בראשון בבוקר (היום הולדת התחילה באחת עשרה) הוצאתי לתבניות, מרחתי בביצה והופ לתנור.


בשבת אפיתי שתי עוגות פאן-פטי בשבת אחר הצהריים, עוגות יום הולדת לבנות (מתכון מלא כאן)  שלתוכן הכנסתי חבילת ספרינקלס (סוכריות קישוט צבעוניות) בערבוב סופר מינימלי.


ככה זה נראה מוכן:



הכנתי גם קרם לבן (פעמיים, כי פעם אחת יצא לי קרם נוזלי שנשבר בגלל שאריות חלמון או/ו בגלל עיפות),  הכנתי את הבצק לג׳חנון (מתכון מלא כאן) ובערב גילגלתי ולתנור, ביצים קשות גם הוכנו ושלוש כוסות חומוס מושרות הפכו לגרגירים נימוחים בסיר לחץ. החומוס והביצים נכנסו לסיר נוסף וכולם בילו כל הלילה בתנור.


אחרי כל זה היה לי זמן לקישוט העוגה. מצחיק אותי כל פעם העוגות שאני נדרשת להכין, במקום דברים חמודים וכיפים אני צריכה להכין עוגות של משאית זבל?! (הנה פה) ונחש קינג קוברה! נו, באמת. רק מלהסתכל בגוגל בנחשי קוברה היה לי בא להקיא. בסוף מצאתי איזו עוגה שיכולתי להסתכל עליה ואז זה דווקא היה נחמד.

בצק סוכר:
 * בערך 300 גרם מרשמלו מיניס
    1 ק״ג אבקת סוכר מנופה (ללא גושים)
    1 כף תמצית ווניל

מכניסים את המרשמלו לתוך קערת זכוכית ומעבירים למיקרו לדקה עד שתיים, עוצרים את המיקרו כאשר המרשמלו מתחיל לתפוח ממש.
מוציאים מהמיקרו ומערבבים עם כף. אם יש עדיין מרשמלו שלא נמס מכניסים לעוד חצי דקה עד דקה.
כשהכל נמס מוסיפים את תמצית הטעם ושוב מערבבים.
לאט לאט מוסיפים את אבקת הסוכר. מהר מאד קשה לערבב עם הכף ואז עוברים לשיש ולשים ביד עד שיש בצק מוצק ממש. זה לוקח כמה דקות טובות וקצת אמביציה. להפתעתי השרירים לא נתפסו לי למחרת (רק כי אני מאלה שנתפסים גם מלעלות בסולם).



מוכן:

קישוט העוגה:
בצק הסוכר מתקשה כשלא עובדים איתו אבל לישה קצרה וחום הידיים מחזירים במהרה את האלסטיות. בשביל שהבצק לא ידבק עבדתי עם שמן קוקוס אשר מרחתי שכבה דקה מאד על הידיים ועל משטח העבודה. אני מניחה שכל שמן יעבוד פה, הייתרון של שמן קוקוס הוא שהוא מוצק בטמפרטורת החדר (בחורף לפחות) וקל לקחת ממש קצת.
העוגה הורכבה עם קרם לבן באמצע ועוד קרם לציפוי של כולה. מעל הנחתי בצק סוכר שצבעתי בירוק. מרדדים היטב את בצק הסוכר על משטח נקי המרוח בשמן קוקוס. כשבצק הסוכר בקוטר מספק, מגלגלים אותו על המערוך ומיחים בעדינות מעל העוגה. עכשיו מצמידים את הבצק לעוגה, היכן שנהיה קפל פשוט מרימים ומותחים את הבצק. ככה אפשר להעלים את כל הקפלים ולהגיע לציפוי חלק של כל העוגה.
את הנחש צבעתי בעזרת מכחולים וצבע מאכל מדולל עם וודקה. מזגתי וודקא לקערית ואז עם המכחול טבלתי בוודקה ואז בצבע הרצוי.
הדבקה של בצק סוכר לבצק סוכר נעשה על ידי הרטבת נקודת החיבור במים, הכי פשוט עם מכחול.



 עוד היתה בקשה לדגלונים עם שם וגיל הילד.




 תמונות מהארוע:




וככה שילבנו בין חנוכה ליום ההולדת החמישי והמשמח הזה שבדרום קליפורניה השתוללו שריפות ענק ואנחנו בצפון קליפורניה לפחות נהנינו ממזג אוויר שימשי וקריר בפעם הראשונה מזה ארבע שנים שלנו שם (תמיד היה סופר גשום וסגרירי).

עכשיו גם יש לנו חיית מחמד בשם המאד מקורי ״קינג קוברה״! לבן החמש יש מערכת יחסים כנה וקרובה עם פסל הסוכר הזה שנשאר רק בגלל שלא היה נעים לי להלעיט את ילדי ברקלי הרכים בסוכר מזוקק בנוסף לכל הטוב שכבר אכלו.