RSS

יום רביעי, 24 בנובמבר 2010

קיצורי דרך



 וואו, כמה זמן אני חושבת על הפוסט הבא.
יש לי צלם צמוד שמעודד ומצלם כל דבר מהצד, אני כמובן מבשלת ואופה למרות הציוד המוגבל והתקציב הדל אבל זה לא מספיק בשביל להעלות פוסט. כרגיל יש צילומים מפורטים של חצי מהעבודה ולא של כולה - או אלבום שלם להכנה ללא תמונת התוצר או ההפך, וכמובן שלל תרוצים אין סופיים אחרים.
בכל מקרה הפוסטים בתקופה הקרובה (הלוואי שזו תהיה תקופה קצרה...) יהיו של מתכונים לקיצורי דרך - איך נפלו גיבורים. הרי הדבר האהוב עלי הוא להכין מתכונים מסובכים עם כמה שלבים, הרבה דיוק וכמובן פוטוגנים, הרי שעכשיו מה שחשוב זה שיהיה טעים, חם, מנחם ושיהיה מהיר - כזה שתוך חצי שעה יש ארוחת ערב מלאה על הצלחת. כמובן תוך כדי ניצול מקסימלי של מה שיש במקרר, שהוא נגזרת של הרשימה שהכנתי וממנה התוצרת שהבעל ליקט.
אז טוב שאנחנו באמריקה, הרי קיצורי דרך זה שם המשחק פה, אז אני עדיין מעדיפה להכין את הרוטב לפסטה בעצמי אבל נורא משמח לאכול פסטה מצוננת שמחכה ארוזה במקרר. ידוע לי בוודאות מוחלטת שגם בארץ יש את אותם קיצורי הדרך באיכות שבטוח לא נופלת ממה שמוכרים פה אבל אני עוד לא הייתי אמא עובדת ולכן יכולתי לעבור על פניהם בסופר ולהתכחש אליהם בתוקף. היום לא כך הדבר - להפך!
אני חוזרת מהעבודה בשעה הרבה יותר מאוחרת ממה שחשבתי, אחרי יום ארוך שכמובן ניסיתי להספיק כמה שיותר בשביל לחזור הביתה מוקדם, עיפה ורעבה. אבל אז באמת מתחילה העבודה הפיסית של להיות בבית עם הגוזל שלי - כיף לא רגיל אבל גם מעיף ובין לבין אני מנסה להכין משהו בריא לאכול לארוחת הערב. אז לרוב יהיה סלט ועוד איזה מנה חמה ליד, פסטה קלילה, דג, תירס (התירס פה מ ע ו ל ה) או פריטטה של תפוחי אדמה מתוקים (נראים כמו בטטה אבל בצבעים של תפוח אדמה) ומגוון תוספות לפי מה שיש במקרר. בנוסף יש להכין גם לגוזל משהו בריא לארוחת הערב או לחלופין לקחת כחטיף לגן שעשועים. כפי שאתם רואים יש לי הרבה מתכונים לחלוק ולשתף אך מפאת הזמן הדוחק לצלם את שלבי ההכנה ואת המוצר המוגמר כמה שניות לפני ההתנפלות עפס לא כל כך מצליח.
אז מבטיחה להשתדל יותר והנה המתכון הראשון של פנקייק תפוחי העץ שלוקח 10 דקות כולל טיגון לכמות של 10 פנקייקס - שהם שווים לשלוש מנות של חטיף לעולל וגם מאד טעימים, מזינים, נהדרים בתור חטיף לדרך ותענוג לנשנש אותם חמים ובכלל. קבלו את "פנקיק תפוחי העץ" האמריקאי שלי: מלכלך קערת מרק, מזלג, מחבת עם ציפוי נגד הדבקות (שווה להשקיע באחת עבה וכבדה יחסית ) ותרווד :) הפנקייק האלו הם ללא שמן ועם מעט קמח ואבקת אפייה מה שמוביל לפנקייק עסיסי, קליל (ההפך מיציקה) ומזין (בעיקר אם הבררן הקטן לא אוהב ביצה).
את רסק תפוחי העץ קונים בחבילה של בערך 8 קופסאות קטנות (תראו בתמונה), ראיתי כאלה מלא בסופר. 


פנקייק תפוחי עץ


מנה של רסק תפוחים טבעי (113 גרם) 
1 ביצה
3 כפות קמח (לא גדושות)
רבע כפית אבקת אפייה (פה אני מעדיפה להשתמש בסודה לשתיה כי יש כימיקלים פחות סימפטיים באבקת האפייה)
* אם משתמשים בקמח תופח אין צורך באבקת אפייה.
1 כפית ממתיק (סילאן/דבש/מולסה/אגבה או סוכר כלשהו)




הכנה:
1. מערבבים את הביצה עם רסק התפוחים והממתיק הנבחר:


2. מחממים את המחבת על אש גדולה.
3. מוסיפים את הקמח ואבקת האפיה:


3. מערבבים עם המזלג והבלילה מוכנה.
4. מניחים את הפנקייק על המחבת ומשטחים מעט בפיזור חופשי.


5. עכשיו מחכים שיהיו בועות ושהמחבת לא חם מידי כך שהתחתית של הפנקייק לא נשרף, דוגמא:
6. כשהפנקייק מלא כולו בועות כמו בתמונה מעל, הופכים לחצי דקה וזהו, מוכן!


עכשיו ניתן לזלול בהנאה:

כמובן שלא מיד, כי זה הה-הם, כך הגוזל אומר כל פעם שנותנים לא משהו שהוא מעט חמים.
עוד פלוס בפנקייק שאחר כך לא צריך לנקות את כל המטבח כמו משאריות סעודה אחרות, מה אכפת לנו, לנו יש מנקה צמוד:)) (בדיחה לא מצחיקה, אבל מילא...)


אז זהו, שיהיה בתאבון ונפגש בשמחות :)


הנה עוד כמה תמונות "מעבדה", תמונות נוף שצולמו מ-"Birch Aquarium" שנמצא גם הוא באוניברסיטה של סן-דייגו בסקריפס (UCSD-SIO) על ידי האחד והיחיד.


הנה תקריב עם חץ למעבדה:

אלה.