RSS

יום שבת, 1 בדצמבר 2012

סביבוני מרשמלו לחנוכה


כמעט שנה עברה מאז הפוסט האחרון... שנה שהוקדשה לשילוב בין הקריירה למשפחה ובשאר הזמן לא מצאתי את הסבלנות הנחוצה לכתיבת פוסט. את זמן הפנאי העדפתי לשרוף בניקוי ראש פאסיבי מצידי. אז המשכתי לבשל והמשכתי לאפות, בהחלט במתכונת מצומצמת יותר מבחינת הפקות ומתכונים מסובכים. ארוחות ערב על בסיס של ירקות מאודים, אורז, ביצים קשות, ירקות חתוכים וחימום מנות קפואות מהטריידרס ג'ו. כך נפלו גיבורים... בין לבין הפקות קטנות של ארוחות שישי בערב וכמובן מסיבת יום הולדת שלוש של הגוזל, אגב הוא כבר ממש ילד בן שלוש עם כל הנלווים וממש לא גוזל קטן. עוד שינוי גדול שממשמש ובא זה הגדלת התא המשפחתי בעוד גוזל שצפוי להגיע ממש בקרוב, התאריך המשוער הוא ה-12.12.12 אבל כולי תקווה שהוא יבוא כבר קודם, הלוואי עכשיו! (אני עם צירים מעצבנים שבאים והולכים כבר ארבעה ימים, לא יכולה לעבוד ולהתרכז בכלום, סופרת את הדקות להתחלת צירים אפקטיביים ללידה פעילה). מקווה שבזמן חופשת הלידה שוב יהיה לי זמן לצלם את שלבי הנסיונות הקולינארים שלי אך כמובן שאין לדעת איך חיינו יראו בפאזה החדשה. שנה שעברה כשעוד הייתי במוד של הבלוג הכנתי סביבוני מרשמלו לחנוכה וחילקתי לחברי המעבדה וחברי המשפחתון של הגוזל. חוץ מזה הכנתי שלוש אריזות מושקעות של מבחר תופינים לגננות של הגוזל ולבוס שלי שכללו מקרונים, עוגיות דקיקות לשעת קפה ומרשמלו ווניל ובננה תוצרת בית. את שאר המרשמלו הפכתי לסביבונים טעימים נורא שהכי כיף לטבול ולערבב בשוקו חם.

להכנת מרשמלו ביתי חיבים שיהיה מיקסר בבית ורצוי שיהיה גם מד חום בישול לטמפרטורה של 116 מעלות. אפשר כמובן לעשות בגרסא הפחות גוזלת זמן והיא קניית מרשמלו בחנות, שלב מאד הגיוני אם מכינים לילדים (טוב נו, גם להרבה מבוגרים...). אם בכל זאת בא לנסות את הגרסא היותר ארוכה מתקבל תוצר מרובע וקצת יותר מענג של ענן נמס בפה עם שוקולד ומשהו מלוח להגברת טעמים - משתלב נהדר הבייגלה הזה. מקל הבייגלה גם משמש נקודת אחיזה לערבוב הסביבון בכוס שוקו חם.

מצרכים:
1 חבילת מרשמלו/ מרשמלו ביתי
1 חבילת נשיקות הרשי או כל ממתק בצורת נטיף
1 חבילת בייגלה מקלות קטנה
50 גרם שוקולד שאוהבים לכתיבת האותיות והדבקת הנטיף


מתכון למרשמלו:
21 גרם אבקת ג'לטין
חצי כוס מים + חצי כוס מים
340 גרם (כוס ושלושת רבעי) סוכר
1 כוס סירופ תירס בהיר
1 כפית מלח שטוחה
1 כף תמצית ווניל איכותית
1/4 כוס קורנפלור
1/4 כוס אבקת סוכר

1. בקערת המיקסר שופכים את הג'לטין וחצי כוס מים ומניחים בצד לרבע שעה.
2. לסיר בינוני מכניסים את חצי כוס המים השנייה, סוכר, תמצית ווניל ומלח, ומבשלים על אש בינונית גבוהה לטמפרטורה של 116 מעלות צלזיוס (240F) .
3. מערבבים בצד את הקורנפלור ואבקת הסוכר.
4. מכינים תבנית מרובעת של 25X25 ס"מ ומפזרים בשכבה אחידה יחסית את תערובת הקורנפלור/אבקת הסוכר כך שתכסה לגמרי את תחתית התבנית.
3. כשהסירופ מוכן מתחילים להקציף את הג'לטין עם המים במהירות גבוהה ומוזגים את הסירופ בעדינות פנימה - לשים לב לשפוך למרכז הקערה ולא על דופן הקערה כי אז הסירופ יתקשה על הדופן ולא יתערבב היטב עם הג'לטין.
4. מקציפים עד שהקערה מתקררת. לוקח כמה דקות טובות - משהו כמו 10 ל-15 דקות.
5. מעבירים מיד את הענן הלבן התפוח לתוך התבנית עם הקורנפלור/אבקת סוכר, משטחים עד כמה שניתן ומכסים עם שארית תערובת האבקות.
6. מחכים לפחות כשעה שעתיים לייצוב והתקשות המרשמלו.
7. מושחררים מהתבנית (בדפנות זה דבוק אבל אחרי שחרור הדפנות זה מחליק החוצה) בעזרת דחיפת האבקות לצידי התבנית.
8. חותכים לגודל הרצוי. ניתן לחתוך גם עם חותכני צורות אם בא להתפרע.

* ניתן להוסיף טעמים או צבעים לפי רצונכם. את טעם הבננה עשיתי על ידי הוספת אבקת בננה שהתקבלה מטחינה של בננה מיובשת בהקפאה. ניתן להוסיף תמציות טעם, תמציות צבע או רבע כוס רסק פרי שיחליף רבע מכמות המים שמצורפת לג'לטין.

את השוקולד הנבחר (אני אוהבת חלב) ממיסים בתוך שקית זילוף (או שקית עבה כלשהיא) במיקרוגל עד שנמס ואז עושים חור קטן.
את מקל הביגלה שוברים לגודל פרופוציונאלי לחתיכת המרשמלו - המקל נכנס כמעט עד לתחתית המרשמלו, כלומר מכניסים, מגיעים עד התחתית וזהו, המקל משאיר סימן וחוזר קצת אחורה.
מזלפים עיגול שוקולד במרכז קובית המרשמלו למטה.
מצמידים את השוקולד התחתון - אני השתמשתי בהרשי ממולא בקרמל...

עכשיו נותר החלק היותר מעצבן והוא כתיבת האותיות. שתי אותיות ואז לחכות כמה שעות (נראה לי לילה זה הכי בטוח) לשתי האותיות הנוספות. בין לבין ארזתי את הכל כמובן בקופסא אטומה...


 זהו, שיהיה בתאבון וחג שמח!
אגב ברקע יש את החנוכיה שהכנו אני והגוזל ביחד בשנה שעברה. הפעם אנחנו עובדים על השירים כבר מסוכות. הילד נמצא בגן של האוניברסיטה שהוא גן נטול דת ומסורות תאוקרטיות כלשהן. אי לכך לילד אין שמץ על חגי ישראל וחגי הגויים וזה לצערי מוטל בלעדית על כתפינו המאד צרות בתחום זה. טוב שיש את רינת ויויו באינטרנט שעושים עבודה מצוינת כי הם אפילו מלמדים אנגלית והילד מאד מזדהה עם התרגום והקפיצה בין השפות.

חג שמח!