RSS

יום שבת, 1 במאי 2010

גרנולת הבית




כמו הלחם גם גרנולה היא אחד ממתכוני הבית. את הגרנולה אני מכינה אחת לחודש בערך.


אני כבר ממש לא זוכרת מאיפה הבאתי את המתכון המקורי אך מאחר שהמתכון עבר טרנספורמציה אחת גדולה אני מרשה לעצמי לותר על איזכור המקור - הרי כמו במתכונים, אף אחד ב-50 שנים האחרונות לא המציא את הגלגל (לא מדבר על המטבח ה"מולקולרי").


גילוי נאות - אני שונאת פתיתי קוקוס (חלב קוקוס וקוקוס טרי אני עוד מסמפטת), אבל ממש ברמה של אלרגיה - כך שדי לי בפתית אחד שיהרוס לי את ההנאה מעוגה/עוגיה. אני מאבחנת את פתיתי הקוקוס במאפה כאילו יש לי איזה חוש שישי לכך.
אי לכך במתכוננו הביתי לא נמצא ולו גרגר קוקוס. מן הסתם כל אחד יכול ואף רצוי שכל אחד יתאים את המתכון לחיכו.


הגרנולה דלה בשומן אך עשירה בסוכרים כפי שאני אוהבת. יש לצין שמעיון קצר במתכוני גרנולה היא ממש ממש לא מהמתוקות.


החלק האיטי במתכון הוא קיצוץ האגוזים לחתיכות קטנות אך לא קטנות מידי כך שאני קוצצת אגוז אגוז עם סכין גדול. אני קונה את האגוזים הקלופים והשבורים ואותם עוד יש לברור כי מידי פעם מתגנבות להן הקליפות וממש לא סימפטי לתת בהן ביס. החלק הקשה פיזי במתכון הוא ערבוב הכבודה בקערה.


את האגוזים ושיבולת השועל הגסה אני קונה בשוק לוינסקי - מהמקומות האהובים עלי. הבעיה היחידה היא עם פסח שלפניו אני קונה כמות כפולה עקב מחסור בשנה שעברה שלקח מספר שבועות רב עד שחזרה השיבולת לשווקים.


כפי ששמתם לב, אין במתכון שום דבר מסובך. לכן אני ממש מפצירה באוהבי הגרנולה ובאלה שקונים את הגרסה התעשיתית, מלאת התוספים לחיי המדף, לנסות את המתכון בבית. והלהתאים אותו בדיוק לרצונכם - אם במרכיביו האגוזיים, הוספת פרות יבשים חתוכים, השמטת התבלינים או חיזוקם, המתקת הכבודה או שימוש בממתיק אחר כמו דבש או דבש חרובים במקום הסילאן, הוספת שמן לקבלת אקסטרא קראנץ.


ולאחר דיבורים רבים הנה המתכון שלי:


100 גרם סוכר חום
1/2 כוס סילאן
1/2 כוס מים
1 כף מלאה קינמון
1 כפית תמצית ווניל
2 כפות שמן
1/2 כוס שקדים חתוכים
1/2 כוס פקאנים חתוכים
1/2 כוס קאשיו חתוך
1/2 כוס אגוזי ברזיל חתוכים
1/2 כוס גרעיני דלעת
1 קילו שיבולת שועל עבה


בקערה אחת גדולה מערבבים את הסוכר, השמן, המים, הקינמון והווניל - מערבבים טוב על מנת לקבלת סירופ אחיד.
מוסיפים את האגוזים ומערבבים טוב טוב.
עכשיו מוסיפים את השיבולת ומערבבים עם כף את הכל במין תנועות קיפול מלמטה כך שכל השיבולת תצופה בסירופ.
זהו נשאר לאפות את הכל בתנור ב-160 מעלות צלזיוס ולערבב כשמתחיל להשחים. לאחר כחצי שעה שהגרנולה קיבלה צבע סוגרים את התנור ומשאירים את הגרנולה בפנים לעוד כחצי שעה.
שומרים בכלים אטומים. נשמר גם חודש.





בתאבון.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

נראה מעולה

LM

אלה צפריר אמר/ה...

תודה רבה
ZE

הוסף רשומת תגובה