RSS

יום שני, 21 ביוני 2010

עוגיות סנדוויץ ריבה


העוגיות האלה הן העוגיות האהובות ביותר על אחיותי הקטנות (טוב הן כבר לא בדיוק קטנות). הבעיה היא שלהכין אותן צריך המון סבלנות וגם לא מעט זמן להתעסקות. מאחר וכיום שיש לי את התינוק המתוק (הוא כבר בן 8 חודשים וחצי :)  ) שנמצא כרגע בשלב "הנפילות הכואבות", זהו השלב בו הוא מנסה להאחז בכל הבא ליד על מנת לעמוד (מגרות, דפים, סל-קל, נדנדה ועוד עצמים יציבים) ובמרבית המקרים הוא נתקל בגרביטציה שבסופה הוא פוגש את הריצפה. לעיתים בטוב ולרוב ברע כשהראש הוא ראשון המברכים. פרט לזה הוא מסתובב חופשי בכל הבית ועושה סדר חדש בכל מקום בו יש או אין צורך בעזרתו. נקצר ונאמר שכרגע אני יכולה לעשות דברים בסשנים של 30 שניות.
עוגיות הסנדוויץ הללו נקרצו וחוברו על ידי אימי, שלה יש הרבה יותר סבלנות למיניאטורות. העוגיות הללו הן בגודל בהן, ממש עוגית ביס. הספל בתמונה הוא ספל אספרסו!



הקשר שלי לעוגיות מלבד צילום המוצר המוגמר הוא בהכנת הבצק הפריך. אותו בצק פריך שמופיע פה במתכון לקלתית הפאי. בצק פריך להכנה במיקסר, בו משתמשים בחמאה רכה המוקצפת עם אבקת סוכר לקבלת בצק פריך עדין וקרמי.
כל עוגיה נחתכת פעמיים - שני חלקים שווים של עיגול/ פרח, או כל צורה אחרת, כאשר חלק אחד נקרץ שוב במרכזו לקבלת החלק העליון בעוגיה ממנו מציצה הריבה. את העוגיות אופים בתנור, לאחר קרור העוגיה מורחים ריבה חלקה (אפשר להעביר במעבד מזון כל ריבה אחרת) על הבסיס ומכסים בחלק העליון עם החור ולבסוף מפזרים אבקת סוכר.


מתכון לבצק הפריך:
200 גרם חמאה רכה (בטמפרטורת החדר)
200 גרם אבקת סוכר
* מקציפים היטב בעזרת וו "גיטרה" למעין מקצפת לבנה ואורירית, כחמש דקות.
4 חלמונים
* מוסיפים אחד, אחד עד הטמעה מלאה.
500 גרם קמח
* עוצרים את ההקצפה. מוסיפים בבת אחת את כל הקמח. מערבבים שוב על מהירות איטית לקבלת מרקם של גרגירי חול לא אחידים בגודלם
3 כפות חלב
* מוסיפים את החלב ומערבלים עד לקבלת בצק אחיד ברובו. פה השלב הקריטי של בצק פריך - חיבים לערבב עירבוב מינימלי שרשת הגלוטן לא תתפתח והבצק יתכווץ באפייה = ביסקוויט קשה ולא בצק פריך. לכן עדיף אפילו לערבב מעט מידי ולאחד את הבצק מעט ביד.
* עוטפים את הבצק בנילון נצמד ומקררים לפחות חצי שעה. אצלי שורד במקרר גם שבוע :)


בתאבון :)

4 תגובות:

מכונות קפה אמר/ה...

תמיד הייתי בטוחה שלהכין את העוגיות האלו לא צריך הרבה עבודה, הן נראות ממש קלות ופשוטות. יכול להיות שזה בגלל הגודל הקטנטן שזה יותר קשה? בכל אופן מאוד אוהבת אותן!

אלה צפריר אמר/ה...

הי,
העוגיות הללו גורשות המון משחק, לכן כאשר את רוצה לקנות אותן בחנויות של עבודת יד יש להן מחיר יחסית גבוהה. ככל שהעוגיה גדולה יותר כך ההשקעה מצטמצמת, אמא שלי מאד אוהבת את הקונספט של "קטן", אני יותר בכיוון של "בינוני" גם חוסך עבודה וגם אפשר להסתפק בשניים (או שלושה) ולא ב-10 :)

אנונימי אמר/ה...

הי אלה
נראה טעים
אבל הפוסט קטוע
מה עושים אחרי הוצאה מהקירור?
עדי

אלה צפריר אמר/ה...

הי עדי,

אחרי הקרור מרדדים את הבצק (על משטח מקומח או בין 2 שכבות של נילון נצמד) לעובי של 3 מ"מ וקורצים את הצורה הרצויה, חצי עם חור נוסף במרכזה. אופים ב-160 מעלות כעשרים דקות (תלוי בגודל העוגיה ובתנור עצמו) עד שהקצוות מתחילים לקבל צבע. מקררים ואז עוברים לחלק השני של מריחת ריבה (יכול להיות כל ממרח מתוק כמו נוטלה, חמאת בוטנים ועוד) על החלק השלם ומעל מניחים את העוגיה עם החור. שלב אחרון הוא פידור העוגיות באבקת סוכר. בהצלחה.

הוסף רשומת תגובה