RSS

יום שישי, 11 בנובמבר 2011

עוגת משאית זבל - יום הולדת שנתיים, רשומה ראשונה


רשומה ראשונה מתוך שלוש בנושא מסיבת יום הולדתו השניה של בכורינו. הפעם יפורט על הכנת עוגת משאית זבל או "משאית פח" כמו שהגוזל קורא לה.
לא ברור לי איך אבל העובר עם הבולבול שנבט ברחמי קרא היטב את הספרים וללא עזרה רצינית סביבתית פיתח ועודו מפתח חיבה רבה לדברים "גבריים". זה החל עוד בהריון שבו כל החשקים שלי הופנו לכיוונים הגבריים יותר - כל היום התחשק לי לאכול פלאפל, סביח, המון עמבה עם בירה בצד. ובכלל בכל שנותי אני בכלל ילדה/בחורה/אישה של מתוק ואם הולכים ברחוב אני יותר מאשמח למנת יוגו מפנקת וממש ממש לא פלאפל עם בירה. מכורח הנסיבות הבירה חיכתה יפה בצד לסוף ההריון (אבל אז כבר לא חשקתי בה יותר) ואת שאר המנות אפילו הבעל כבר מאס בהן באיזה שהוא שלב. לאחר תשעה חודשים עגולים מאד יצא לאוויר העולם הגוזל המתוק שמשום מה נמשך לעצמים עם גלגלים. בגיל שנה הגוזל החל לפתח חיבה יתרה למשאיות זבל, גם לכבאיות (fire truck) ואמבולנס (אמבולנסי) מגיל שנה וחצי הגוזל יושב מהופנט כשהוא צופה ביו-טיוב בסרטי משאיות זבל - יש דבר כזה מסתבר, מקלידים garbage truck ביו-טיוב ומקבלים סרטונים רבים של אוסף המשאיות של עריות שונות נוסעות ברחוב ומרוקנות פחים. ישנם דגמים שונים של משאיות זבל - טעינה קדמית, צדדית ועוד, לסיכום אני חיבת לציין שרק המחשבה על סרטונים כאלה משעממת אותי עד מוות והסתכלות רצופה של חצי שעה ויותר בהם זה ממש לא כוס התה שלי! אבל מה, לפחות כשעוברים מסרטון לסרטון לא צריך לפחד מתוכן בלתי נאות לילדים כמו שמריצים בחיפוש "דורה" וגם יסורי מצפון על צפיה בתכנים רדודים או גירוי יתר אינן נכללת מבחינתי בסרטים הללו. בנוסף האבא של הגוזל אפילו מצא לו משאית זבל משחק שכזו עם פח שעולה ויורד, המשאית הוצגה לגוזל בגיל שנה וחצי אבל רק שלושה חודשים לאחר מכן כשהוצגה בפעם השניה הילד השתלט עליה ואין ספק שזה הצעצוע האהוב עליו. הספר האהוב עליו מגיל שנה וחצי שנקנה באותה קניה נהדרת הוא ספר (כמובן שהבעל גם מצא אותו, אין סיכוי שאני אאתר דברים כאלה - קבלו תיקון, היום אני מלכה בלאתר דברים כאלה) שבו אפשר "להסתכל בתוך משאיות" מיותר לאמר שהעמוד האהוב הוא של משאית המיחזור, אפילו אהוב יותר מזה של מכבי האש והאמבולנס. בכלל הילד הוא מלך הפחים וכשאנחנו מסתובבים ברחוב הוא מיד מזהה ומצין פחים לרוב בשאלת הנצח "מה זה" ובתשובה ניצחת עם חיוך עד השמיים של "פח". אם נראה משאית זבל ברחוב זו בכלל תהיה חגיגה, בפעם הראשונה שהוא חזה מקרוב במשאית שכזו הוא לא הפסיק לתאר את המחזה שעות וימים רבים. בקיצר כרגע העתיד התעסוקתי של הגוזל נראה די ברור :)
לאחר ההקדמה הארוכה אני חושבת שברור לכם כמו לי שעוגת יום ההולדת של הגוזל במלואות לו שנתיים היתה.... משאית פח! השאלה היחידה היתה איך עושים זאת?! האבא לעומת זאת בתור המהנדס של הבית טען שזו אינה בעיה כלל ומיד ציר לי תרשים מסודר של איך ומה לעשות. מכאן הכל היה פשוט - העוגה הוכנה יום קודם ולמחרת בבוקר נחתכה בעזרת הכונתו האדיבה של האבא (שנתן הוראות וכיוון), נערמה בצורה הרצויה, נחתכה באלכסון ונחתך החור של האשפה מאחורה.

 קרם חמאה הוכן לציפוי ונצבע בצבע מאכל ירוק רווי כימיקלים מנפט (נורא מצחיק אותי הקישור של אנשים לנפט - נפט הוא בעצם הכי אורגני שיש!!!) .

העוגה צופתה בקרם, הקרם הנותר קיבל נגיעה שחורה קלה לקבלת ירוק כהה יותר ובעזרתו זילפתי את הפסים של המשאית (המהנדס ראה רק בתום הזילוף והתבאס שהפסים היו אמורים להיות רחוקים זה מזה - מה זה הריבועים האלה???!). עם הקרם הלבן זילפתי את החלונות והפגוש, עוגיות אוראו לגלגלים ולבסוף סוכריות ג'לי בינס שימשו בתור פנסים וזבל.


הגוזל היה מבסוט כמו כל בן שנתיים כשהוא רואה עוגה. הוא ידע מיד לזהות את משאית הפח שלו אך זה לא ריגש אותו כהוא זה לעומת משאית הפח האמיתית שפינתה את הזבל באותו הזמן בה קושטה העוגה... 

18 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

נ ה ד ר.
הסוכריות מאחורה זו הברקה אמיתית וגם נראות נורא יפה. אני בטוחה שהוא שמח מאוד. ההקפדה שלך על פרטים כמו השיפוע של החלק האחורי של המשאית (בטוח שיש לזה שם ובטוח שהילדון ידע אותו בתוך חודשיים-שלושה).
יעל

אילת אמר/ה...

העוגה הזו אליפות . אין מה לאמר. לא האמנתי בהתחלה, כשסיפרת שאלה הכוונות שלך, או של הגוזל... ומסתבר - שאין אתגר שלא תעמדי בו.
:-)

אסנת אמר/ה...

אלה את גאונה
איזו עוגה מדהימה
מזל טוב לפשוש
נשיקות
אסנת

אלכס אמר/ה...

רעיון גאוני וחמוד.
בהחלט שווה לנסות

דפנה י. אמר/ה...

מדהים! זה ממש מוצלח ויפה. סחטת ממני כמה אהההה ואוווווו ארוכים ומלאי התפעלות.
כל הכבוד!

אלה צפריר אמר/ה...

תודה לכולכן!
אני חיבת לציין שהגאונות היא של המהנדס שידע בדיוק מה צריך לעשות איך לערום, איך ואיפה לחתוך לשם קבלת משאית הזבל. אני רק צבעתי יפה בתוך הקווים :)

אנונימי אמר/ה...

אני בדיוק משוטטת לי פה כדי לחפש אחר רעיון לעוגת משאית הזבל המושלמת ליום הולדתו של בני בן ה3ומצאתי... אגב, אני קוראת את מה שכתבת וכאילו זה נכתב על בני (החל מהשם "משאית פח" ועד הצפיה המהופנטת באינספור הסרטונים ביו טיוב...) עשית עוגה מדהימה, הלוואי ששלי תצא כך השבוע...

אלה צפריר אמר/ה...

איזה קטע. איזה כיף לשמוע שיש עוד כמה אמהות שצריכות להכין עוגה בנושא משאית זבל. כשהבנתי שזה תהיה העוגה ליום ההולדת קצת התבאסתי שעוגה טעימה צריכה להיות בסגנון משאית מסריחה עם קונוטציות כאלה שהדבר האחרון שבא זה לאכול כזו...
שמחה מאד שאהבת! אולי נקים מועדון קטן של ילדי זבל :) בכל מקרה אם את צריכה עזרה ויש לך שאלות, אני פה.
בהצלחה ומזל טוב!

דורה אמר/ה...

איזו עוגה משולמת לשני בנים תאומים בני ארבע, שמשוגעים על משאיות זבל וכיבוי.

אנונימי אמר/ה...

לבן שלי יש עוד יומיים יו הולדת 4 והוא התעקש על משאית זבל...וחיפשתי המוןןןן!
והנה , מצאתי את העודה המושלמת ואני מקווה שהיא תצא יפה וטעימה.
תודה על הכל! את מעולה!
קלואי

אלה צפריר אמר/ה...

איזה כיף שמצאתן את העוגה שלנו. מקווה שהתמונות נותנות כיוון וההכנה ברורה (כי לא כל כך נראה לי הכי ברור). שיהיה במזל טוב ויום הולדת שמח! אצלנו, שנתיים מאוחר יותר עדיין מאוהבים במשאיות זבל (עדיין נקראת משאית פח) יש לנו שתי משאיות צעצוע גדולות עם פחים ו"זבל". לשמחתי ביו טיוב כבר רואים דברים אחרים.

Unknown אמר/ה...

הבת שלי אוהבת משאיות ושאר רכב כבד (כבאיות, ניידות, אמבולנסים, משאיות זבל, רכבות, טרקטורים... ואם אפשר לשים בזה סוכריות עוד יותר טוב)- והראיתי לה כל מיני תמונות של עוגות כלי רכב כדי להחליט מה להכין ליום הולדת שנתייים- משאית הזבל קיבלה מחיאות כפיים סוערות! פעם בשנה אני מסכימה צבע מאכל על בסיס דינוזאורים מתים... :)

אלה צפריר אמר/ה...

עדי, הצחקת אותי לגמרי עם הדינוזאורים המתים LOL, גם אצלנו הצבעים מתארחים פעם בשנה. תודה שנכנסת לכתוב לי את המעשיה. יום הולדת שמח!

דפנה אמר/ה...

כאילו נכתב בדיוק על הבן שלי - רק שקוראים לזה אוטו פח......... כבר יותר משנתיים עם האהבה לפחים - כולל יו טיוב והכל - יצא לך לקחת את זה לכיוון תחפושת לפורים?

אלה צפריר אמר/ה...

נחמד שמהפוסט הזה יצא שיש הרבה הורים לילדים שמכורים לזבל הזה. הייתי חושבת להקים קבוצת תמיכה אבל ממרומי כמה שנים קדימה. זה פשוט עובר :) לשאלתך, לא לקחתי את זה הלאה לתחפושת, מכירה כמה שכן.

אנונימי אמר/ה...

וואוו כל הכבוד ובדיוק מה שאני רוצה להכין לבני ליום הולדת שנתיים
האם תוכלי בבקשה לרשום מה המתכון לעוגה ובאילו תבניות השתמשתם?
תודה

אלה צפריר אמר/ה...

בוודאי, המתכון נמצא ברשומה הזו- http://ellazaf.blogspot.com/2011/03/blog-post_29.html והתבנית היתה תבנית מלבנית בערך 35 על 20 ס"מ (כפי שתראי ברשומה של היום הולדת, אני אופה את העוגה הזו כל פעם בתבנית אחרת). מזל טוב ליום הולדת שנתיים!

אופה מתחילה מאד אמר/ה...

היי! עבר כבר המון זמן אבל זו עוגה מושלמת ואני ממש מקווה שיצא לי קרוב למקור. יש סיכוי שתוכלי להסביר איך חתכת את העוגה? אני יודעת שזה היה מזמן מזמן, אבל זה יעזור לי מאד!

הוסף רשומת תגובה